חמישים גוונים של שחרור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חמישים גוונים של שחרור
Fifty Shades Freed
מידע כללי
מאת אי. אל. ג'יימס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית בריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן ארוטי, רומן אירוטי, ספרות BDSM עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Vintage Books, אקסמו עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם חמישים גוונים של אופל עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא אפור: ספורו של כריסטיאן עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-2-7096-4254-5
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמישים גוונים של שחרור הוא רומן רומנטי ארוטי מאת הסופרת הבריטית א ל ג'יימס זהו הספר השלישי והאחרון בטרילוגיית חמישים גוונים.

לאחר שקיבלה את הצעת הנישואין של כריסטיאן גריי בכרך הקודם, אנסטסיה סטיל מנסה להסתגל לא רק לחיי הנישואין אלא גם לאורח החיים העשיר של בעלה החדש ולאופיו השולט. המהדורה בכריכה רכה פורסמה לראשונה באפריל 2012.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנסטסיה 'אנה' סטיל וכריסטיאן גריי חוזרים לסיאטל אחרי ירח דבש ארוך. כריסטיאן כועס כשמגלה שאנה שמרה על שם הנעורים שלה בעבודה. לאחר התנגדות מסוימת, אנה מתרצה ומשנה את שמה בעבודה לגריי לאחר שהבינה כמה זה חשוב לכריסטיאן. כמתנת חתונה מאוחרת, כריסטיאן נותן את הוצאת הספרים סיאטל לאנה, ומתכנן לשנות את שמה להוצאת גריי.

בזמן שכריסטיאן נמצא בנסיעת עסקים בניו יורק, אנסטסיה יוצאת לשתות עם חברתה הוותיקה קייט קוואנה, והיא עושה את זה בניגוד לרצונו של כריסטיאן. כשהיא חוזרת הביתה, היא מגלה שהבוס שלה לשעבר, ג'ק הייד, שפוטר בשל ניסיון לתקוף אותה מינית, נתפס על ידי צוות האבטחה.

בכיסו נמצא דבק וברכבו יש כדורי שינה ופתק כופר - כל אלה מלמדים שהוא התכוון לחטוף אותה. ג'ק נעצר.

כריסטיאן מקצר את נסיעת העסקים שלו בניו יורק וחוזר לסיאטל בשל כעסו על אנה שהפרה את הבטחתה שלא לצאת מהבית. בסופו של דבר, השניים מתווכחים ואנה פוגעת בו בשל היותו שולט ורכושני יתר על המידה, היא דורשת יותר חופש וגישה לחבריה. כריסטיאן מתרצה לבסוף לאחר שהבין כמה חבריה של אנה חשובים לה ושאנה עשתה את הדבר הנכון בכך שהיא נשארה עם קייט ולא בבית - אם היא הייתה בבית היא הייתה נפגעת.

זמן קצר לאחר מכן, כריסטיאן מפתיע אותה בטיול לאספן, עם קייט, אליוט, מיה ואחיה של קייט, איתן. בזמן שהוא שם, אליוט מציע לקייט נישואים והיא נעתרת.

אביה החורג של אנה, ריי, שרוי בתרדמת רפואית לאחר תאונת דרכים. כשהוא מתעורר כמה ימים לאחר מכן, אנה וכריסטיאן מעבירים אותו לסיאטל כדי להתאושש. זהו גם סוף השבוע של יום ההולדת של אנה, וכריסטיאן מפתיע אותה עם כל משפחתה וחבריה בארוחת ערב. הוא נותן לה צמיד קמיעות כשהקמיעות מייצגים את כל הההפתעות הראשונות שלהם כולל גביע גלידה כדי לייצג את מערכת היחסים ה"וניל" (רגיל) שלהם. כריסטיאן נותן לה גם אודי R8. זמן קצר לאחר מכן, אנה מגלה שהיא בהריון. כריסטיאן מאשים אותה בכעס שההריון מכוון והוא ועוזב. הוא חוזר מוקדם למחרת בבוקר שיכור, והוא מעלה טענה שאנה תעדיף את הילד על פניו.

אנה מתרגזת כשהיא מגלה הודעת טקסט בטלפון של כריסטיאן מאהובתו לשעבר אלנה לינקולן, האישה שפיתתה אותו כשהיה בן חמש עשרה והכירה לו את אורח החיים של ה-BDSM. ההודעה מציינת שהם נפגשו למשקה ושהוא יהיה אבא נפלא.

בשני הבקרים הבאים, אנסטסיה וכריסטיאן בקושי מדברים ביניהם, כריסטיאן כועס על ההריון הלא מתוכנן, אנסטסיה כועסת על המפגש שלו עם אלנה בשעת לילה מאוחרת, אם כי כריסטיאן מתעקש שהקשר ביניהם נגמר מזמן.

כאשר כריסטיאן יוצא לעסק לכמה ימים, אנה מקבלת שיחה מג'ק הייד (שהשתחרר בערבות), אשר מודיע לה שהוא חטף את מיה גריי ודורש 5 מיליון דולר תוך שעתיים. הוא מזהיר את אנה לא לספר לאף אחד או שהוא יהרוג את מיה.

אנסטסיה מעמידה פנים שהיא חולה והיא חוזרת הביתה - כדי לברוח משומר הראש שלה - סוייר. היא לוקחת אקדח והולכת לבנק.

בזמן איסוף הכסף, מנהל הבנק שחושד בגניבה מתקשר לכריסטיאן. כריסטיאן מאמין שאנה עוזבת אותו. בכדי להגן על חייה של מיה, אנה משקרת לכריסטיאן, ואומרת שהיא עוזבת אותו לגדל את התינוק לבד. אנה עוזבת דרך הכניסה האחורית של הבנק, נכנסת למכונית ממתינה, כאשר הוא מוסר את הכסף, הייד מנסה להרוג את אנה מתוך נקמה על איבוד עבודתו, וחובט בראשה. על הקרקע חבולה, אנה יורה בהייד ברגל. כשאנה מתחילה לאבד את ההכרה היא שומעת את כריסטיאן קורא בשמה.

אנה מתעוררת לאחר שלושה ימים בבית החולים עם כריסטיאן לצדה. למרות שהוא כועס על הפזיזות של אנה ועדיין חרד מאבהות, הוא מבין עד כמה התינוק שלהם חשוב לה, והם מתפייסים. אנה חוזרת הביתה למחרת.

כריסטיאן לומד מהחוקר הפרטי שלו, ולץ', שהוא והייד היו באותה משפחת אומנה. הוא מספר לאנה על איך הוא נפגש עם אלנה והתפתה על ידה. על ידי הצגתו לעולם ה-BDSM, אלנה עזרה לכריסטיאן ללמוד להשתלט על חייו. ואם היא לא הייתה מתערבת, הוא עדיין היה נגוע בזיכרונות איומים מאמו ולעולם לא היה מצליח לשלוט בחייו.

שבעה חודשים לאחר מכן לאנה וכריסטיאן יש בן בשם תיאודור ריימונד גריי, המכונה טדי. שנתיים לאחר מכן אנה נמצאת בחודש השישי להריונה עם ילדם השני, והם מצפים לבת הם מחליטים לקרוא לה פיבי גריי. אליוט וקייט התחתנו ויש להם ילדה בת חודשיים בשם אווה. בסוף, לאחר משכב נוסח BDSM, אנה וכריסטיאן מתכוננים לחגוג את יום ההולדת השני של טדי עם המשפחה והחברים שלהם.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר נכנס לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס במקום השלישי.[2] בבריטניה הספר נמכר בלמעלה משני מיליון עותקים.[3]

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – חמישים גוונים של שחרור (סרט)

הסרט יצא לאור ב-9 בפברואר 2018,[4] בבימויו של ג'יימס פולי בעריכת ריצ'רד פרנסיס ברוס, הסרט זכה להצלחה רבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Fifty Shades Freed (Fifty Shades #3)". Goodreads. נבדק ב-30 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Best Sellers: Paperback Trade Fiction". The New York Times. 6 במאי 2012. נבדק ב-30 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Rogers, Simon (9 באוגוסט 2012). "The top 100 bestselling books of all time: how does Fifty Shades of Grey compare?". The Guardian. London. נבדק ב-30 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ McClintock, Pamela; Ford, Rebecca (23 באפריל 2015). "CinemaCon: 'Fifty Shades of Grey' Sequel to Hit Theaters in 2017". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. נבדק ב-24 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)